El blog d'en Joan Ferran

3.7.10

OLE ELS TEUS OUS SARDÂ !!...JO TAMBE SOC UN FILL DE PUTA



Feixista
Xavier Sardà
Veig que les quatre ratlles de l’altre dia han originat força merder. Nois, no n’hi ha per tant. Només vaig dir que davant d’una actitud histriònica i un punt teatral de la classe política catalana, potser estaria bé que tots plegats tinguéssim una certa capacitat col·lectiva d’assumir frustracions. I a més, crec que hi ha un divorci notable entre la reacció dels partits davant el retall estatutari, i el carrer. Però la veritat és que això, amb la calor que fa, em preocupa més aviat poc. El que em diverteix és comprovar les opinions que genera un article menut que es pretén heterodox. Feixista. Molts m’heu dit feixista. Genial. Podria dir allò tan suat de que això precisament és el que feien els feixistes: negar els matisos o la discrepància. Ja sé que els que m’heu dit feixista no ho sou. Però jo tampoc, nois. Jo ja sé que el que voleu dir és que sóc un fill de puta. Però val la pena que hi penseu encara que sigui un minut. De debò, no és el mateix un feixista que un fill de puta. Un feixista és aquell que creu en un règim de partit únic i que està disposat a fer una guerra per imposar el seu criteri i aniquilar els desafectes. Els feixistes varen matar al meu avi a sang freda quan la guerra ja havia acabat.Un fill de puta només és aquell que en aquesta Catalunya de tots, opina de forma diferent a la d’alguns. Visca Catalunya i Visca l’Estatut. El primer Estatut, pel que ens vàrem trencar la cara al carrer en ple Franquisme, i aquest nou Estatut, al que desitjo llarga vida.
Xavier Sardà. Pilot d'aviació i ventrílo
Publicat a El Debat.cat