El blog d'en Joan Ferran

20.5.08

ORIOL PUJOL...DOMINA EL VOCABULARI ?



Pujol i les “cases de barrets

Sempre he pensat que l’actual portaveu de CiU al Parlament català –l’Oriol Pujol- és un xicot correcte, fill de bona família, educat en les bons costums i la feina ben feta. Crec també que, afortunadament per a ell, ha pogut estudiar i formar-se en escoles de prestigi, envoltat d’excel·lents professors. N’estic segur. Per això ahir, seguint la roda de premsa que oferia des del faristol del Parlament, em vaig dur un ensurt. Per boca de l’Oriol vaig escoltar dir que el Govern era un desastre, un perill, una “casa de barrets”. Aquest darrer qualificatiu em va inquietar, ho confesso. A casa nostra el nom de comerços i botigues especialitzats en la venda de prendes per protegir el cap és de barreteries. L’expressió “casa de barrets” és més pròpia aplicar-la a una altra activitat ben diferent, malgrat que el nom apropiat per aquestes pràctiques, potser més tècnic és prostíbul , a les cases de putes vulgarment en diem: casa de barrets.
Pel bé del propi Oriol –a qui considero tant vehement com bona persona- prefereixo pensar que la seva expressió de casa de barrets vol dir: “lloc on regna un gran desordre i on tothom fa el que li sembla”. La segona versió d’aquesta expressió crec que s’hi adiu més amb un llenguatge políticament correcte. Si no és així que algú em desmenteixi.