El blog d'en Joan Ferran

30.9.07

EDUCACIÓ PER LA CIUTA....



Loreto fa pudor

Fa un temps, ocupant un escó al Parlament de Catalunya, vaig tenir ocasió de conèixer un diputat del Partit Popular un xic especial. El seu nom era, segurament ho continuarà sent, Eduard Escartín. Aquest personatge era educat i erudit. Sabia una mica de tot i, sovint es vantava de conèixer la història d’Espanya millor que ningú. Deia que el paio era un xic singular per què -en un temps on no existien Ciutadans i el Vilalquadrisme anava de baixa- aquell diputat de bigoti neofranquista i discurs espanyolista ens transportava a èpoques passades. Ah, el records!
Però, roda el món i torna al Born! Ahir em vaig assabentar que el col·legi Loreto Abat-Oliba de Barcelona es nega a impartir l’assignatura d’Educació per a la Ciutadania en un clar desafiament a les instruccions emanades des de la Conselleria d’Ensenyament de la Generalitat. I mira, ves per on, un personatge que també es diu Eduard Escartin (o Eduardo) que exerceix de vicepresident de la Fundació Abat-Oliba es declara objector tot afirmant que l’assignatura és anticostitucional, que li recorda la doctrina comunista, i que, a més, no inclou a “la unitat d’Espanya, la llengua comuna i el paper de la monarquia”.
Començo a estar preocupat, a hores d’ara ja em molesta l’olor, el fum i la cridòria dels que cremen símbols que mereixen respecte; si, però encara més, em molesta la flaire a podrit dels carques.Amb els de Loreto Abat-Oliba no podria fer alguna cosa aquest crac d’en Marlask